woensdag 2 oktober 2019

Menselijke barometer

Ik voel het in mijn botten

Om de een of andere reden ben ik veel gevoeliger geworden voor het weer en vooral dan voor weersveranderingen. Misschien komt het omdat de verschillen in temperatuur hier veel hoger zijn. De ene dag is het 22 graden en de volgende is het 12. Of heeft het iets met de vochtigheid te maken? We wonen ten slotte vlak aan de zee en aan het bos en op een koude, grijze, mistige dag voel ik dat in 'mijn botten' - ik lijk wel een oud vrouwke met jicht of een oorlogsveteraan die het veranderen van het weer op voorhand in zijn blessure kan aanvoelen.


Vaak heb ik last van migraines en die vallen opvallend veel samen met kouder worden en komen vaak op vlak voor stormachtig weer. En de koude voel ik in mijn nek en schouders - maar dat geldt voor iedereen hier. Ik ben al begonnen met het innemen van extra vitamine D, want dat helpt me om een betere nachtrust te hebben.

Inzinking

Misschien komt het door het veranderen van het weer - laten we het daarop steken - en mijn slechte nachtrust, maar 2 dagen geleden was ik tijdens het boodschappen doen niet zo fris in mijn hoofd. Ik had net 2 winkels gedaan en om je een idee te geven van mijn gemoedstoestand: toen bleek dat zoiets simpels als een fles huisazijn volledig uit voorraad was kreeg ik bijna een inzinking. (Om de een of andere reden is azijn in Zweden geen dagelijks product en komt het in het gebruiksonvriendelijke formaat van 250 tot 500 ml en dan ook nog in super zwaar glas.)

Beetje verstrooid

Hoe dan ook, mijn laatste stop was onze lokale supermarkt, waar ik ongeveer een half uur binnen was. Toen ik buiten kwam zag ik van ver dat de koffer van mijn auto - met boodschappen van de vorige winkels - wagenwijd openstond. Ik had de koffer wel toegedaan na het nemen van de boodschappentassen maar waarschijnlijk was er een obstructie en dan gaat de klep weer helemaal open. Maar dat had ik niet gezien omdat ik al op weg was om een winkelkarretje te halen. Alhoewel de auto een eindje van de ingang van de winkel stond was er toch niets weg, zelfs niet mijn doos waspoeder of rollen wc-papier. Dat zou pas een reden geweest zijn om een inzinking te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten