zaterdag 21 april 2018

Olofström

Vorige week moest Benjamin een paar dagen in Olofström zijn voor het werk. En omdat hij daar al verschillende keren geweest is in de afgelopen jaren, wou ik nu wel eens meegaan.

Wel, op een paar winkels en restaurants na is er niet veel te zien in het dorp. Op 2 dagen tijd had ik alles gezien en gedaan. Wel de moeite waard in het centrum was een sas met bijhorend oud Poorthuis.

Gelukkig had ik op voorhand wat opzoekingswerk gedaan over de omgeving, want in de hotelkamer blijven of 20 keer rond het plein wandelen is niets voor mij. Dus had ik mijn wandelschoenen mee en verschillende soorten outdoorkledij. Het weer was fantastisch op donderdag en vrijdag dus ben ik er elke dag op uit getrokken met mijn rugzakje en pistoleetjes uit de Lidl (ja, er is een Lidl in Olofström!). En heb er prachtige wandelingen gemaakt in het grote Halens natuurreservaat.

Op dag 1 ben ik er in geslaagd verloren te lopen maar ben wel per ongeluk terug op het juiste pad gekomen - wel in de omgekeerde richting als de bedoeling was. Mits wat extra kilometers heb ik toch heel de wandeling kunnen doen. De omgeving van Olofström is best wel heuvelachtig dus er waren een paar kuitenbijters bij. Aangezien ik niet in woorden kan uitleggen hoe mooi de natuur was volgen hieronder een paar foto's:

DONDERDAG




VRIJDAG






Geen opmerkingen:

Een reactie posten