vrijdag 24 april 2015

Pre trip deel 3

Op donderdagochtend krijgen we van Janna, een collega van Anki een speed-tour door het stadscentrum. En met 'speed' bedoel ik "een overdosis amfetamines gecombineerd met 10 shots espresso's hyperkinetisch snel". Janna is super lief en vol enthousiasme maar ik kan haar amper bijhouden. Ze is nog geen 25 en ik ben er 36, aiaiai, begint mijn leeftijd echt al parten te spelen?
Terwijl ze constant aan het babbelen is spurts ze van hier naar daar. Ik probeer links en rechts een foto te nemen en moet daarna sprinten om haar en B in te halen, waardoor ik de helft van de uitleg mis. Gelukkig herken ik veel plaatsen omdat ik vorig jaar in juni ook al wat uurtjes door de stad heb gekuierd.
Janna koopt voor ons beiden een oplaadbare kaart voor het openbaar vervoer en we springen op en af een paar trams. We lopen door parken, zien de viskerk, de haven, de delicatessenhal, lopen langs musea en theaters. Nemen in de verte shoppingmals en cafes waar (ik kan de koffie van ver snuiven en hoop stiekem op fika!)
Tegen half 1 barst mijn hoofd letterlijk van alle indrukken en informatie. System overload.

Stadsserres in het park

sculpturen in het park

Stadstreintje

Broodwinkel in de delicatessenhal

Oude cinema 'Draken', very Viking

Geen opmerkingen:

Een reactie posten