maandag 7 november 2016

De winter is in het land

De herfst heeft hier plots plaats moeten maken voor de winter. Van een 10-12 graden vorige week naar -5 graden. Vanmorgen ben ik met de fiets naar de gym gereden en het was KOUD. Ondertussen heeft het op 3 dagen ook al 3 keer gesneeuwd. Rond kwart voor 3 vanmiddag reed ik met de auto naar het shoppingcenter om nieuwe mutsen en sjaals te kopen. De sneeuw was toen lichtjes aan het dwarrelen en leek wel horizontaal te bewegen ipv verticaal naar beneden te vallen. Toen ik om 4u buiten kwam was het 1) al donker 2) nog steeds lichtjes aan het sneeuwen, maar omdat het vroor bleef hij wel liggen.

Op weg naar huis heb ik heel voorzichtig gereden want het lag er glad bij. Gelukkig reden alle andere chauffeurs ook heel rustig. Ik voelde me helemaal niet veilig met de zomerbanden nog op de auto. Volgend de Zweedse wet moet je op 1 december winterbanden hebben - als het sneeuwt - tenminste. We zijn nog maar begin november. Ik vrees al voor de rest van de winter. Misschien moet ik mij ingraven onder een hoop dekens en plaids en een winterslaap doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten