donderdag 10 november 2016

Nordic welness

Sinds begin deze maand heb ik een fitnessabonnement bij Nordic welness. Dat is een keten met verschillende filialen en de dichtstbijzijnde ligt 3 km van hier. Gemakkelijk te bereiken met de fiets dus. Benjamin is er al lid. Van Volvo krijgt hij jaarlijks een budget om aan sport/welzijn/ontspanning uit te geven en daardoor is zijn eigen bijdrage voor een abonnement in de gym zeer klein.

Ik mis onze eigen loopband - die eenzaam in Sleidinge staat weg te kwijnen, en heb het me al vaak beklaagd dat we hem toch niet mee verhuisd hebben.

Hoe dan ook, ik heb een oplossing gevonden door naar de gym te gaan. Buiten lopen is nu echt wel een uitdaging. Liefst behoud ik mijn oren, neus en wimpers - die er deze dagen af zouden vriezen bij een loopje in de natuur. De loopband is zowat het enige toestel dat ik gebruik in de fitness. En heel af en toe de roeimachine. Maar meestal ben ik wel 45 tot 90 minuten in de weer. Onlangs tot lichte irritatie van een technieker die al alle lampen in het plafond had nagekeken en ongeduldig wachtte om de laatste te vervangen - die boven de loopband waar ik nu net een duurloop op aan het doen was.

Vaak is er afleiding in de gym. Vooral de breedgeschouderde en spierpompende krachtpatsers voeren graag een performance op. Af en toe lijkt er een voorhoofds- of halsader te zullen springen, of een oog uit zijn kas te zullen stuiteren. En het gekreun en gehijg doet vermoeden dat er een bevalling op komst is. Maar al bij al toch wel wat grappig en dan moet ik mij beheersen om niet luidop te lachen.

Minder leuk vind ik het wanneer sporters tijdens het gewichtheffen de gewichten van hun toestel op het einde van een oefening laten neervallen/knallen. Gelukkig heb ik een redelijk goed evenwicht op de loopband want ik ben al een paar keer danig geschrokken en bijna van de band gesprongen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten