zondag 4 maart 2018

Kan jag kommer mellan?

Een paar weken terug was ik voor de eerste keer dat we hier wonen gechoqueerd door de lompheid van een Zweed.

Ik had me net geïnstalleerd op een toestel in de gym en was de instellingen van het zitvlak aan het aanpassen toen een rood aangelopen Zweed met (Hitler)-snorretje me vroeg of hij 'ertussen' mocht komen. M.a.w. een toestel delen. De bedoeling is dat je van het toestel komt tussen 2 reeksen en de ander tijdens je rustperiode de oefening laat doen. Laat er iets duidelijk zijn: ik deel mijn toestel NIET met VREEMDEN. Alleen met Benjamin werk ik op hetzelfde toestel.

De vraag was des te lomper omdat 1) er massa's andere toestellen ter beschikking waren, 2) ik nog maar 20 seconden op het toestel zat en duidelijk niet aan het slapen was, 3) hij opdringerig en aandringend was, 4) ik niet vrijgezel ben en met rust wil gelaten worden!

Omdat ik totaal overvallen was door zijn vraag ben ik meteen van het toestel gestapt en iets anders gaan doen. Roeien. En aangezien ik super kwaad was - ook op mezelf omdat ik weer niet assertief genoeg was - heb ik een PR gebroken. Het scheelde niet veel of ik had het roeitoestel en mezelf erbij door de muur getrokken.

Benjamin heeft naar het schijnt (weet ik nu) ook al een paar keer die vraag gehad van anderen. Gelukkig alleen jonge gasten en meestal wanneer het zeer druk is en geen andere toestellen vrij zijn.

Het is maar weer eens bevestigd dat gymtoestellen niets voor mij zijn. Als je nu ook al niet meer tijdens je training op je gemak kan zijn...
Hopelijk is het snel wat warmer zodat ik weer meer buiten kan lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten