vrijdag 6 juli 2018

Mallorca dag 6 tot 10 deel 1

Na een dag of 5 in hetzelfde hotel was het wel eens tijd naar een nieuwe locatie te gaan, meer in het zuiden van het eiland. Onderweg moesten we langs de hoofdstad Palma en die konden we niet zomaar laten liggen.

Palma

Omdat Palma een beetje overweldigend was en we geen idee hadden waar te beginnen hebben we ons geparkeerd in de ondergrondse parking gelegen aan de bekende kathedraal. Dat was een goede zet want de hop-on-hop-off bus begon zijn toer daar. Die bus rijdt je langs alle bezienswaardigheden en je kan op- en afstappen aan een 15 tal haltes. Onze eerste halte was in het centrum waar we na een lunch kleren hebben geshopt (voor Benjamin deze keer!). Palma heeft heel veel mooie oude gebouwen met zeer speciale details, sommige Jugendstil, andere lijken bedacht door een hallucinerende LSD-trippende architect of geschikt als decor in een pretpark. Er is ook een huis waar Gaudi zijn inspiratie heeft gehaald om later zijn bekende gebouwen in Barcelona te zetten. Een beetje gepikt dus. Omdat het nogal druk was in het centrum zijn we terug op de bus gesprongen. Vanop de bovenste verdieping was het leuk om rond te kijken.

Bellver

Iets buiten de stad ligt het enige ronde kasteel van Europa en dat wou ik wel eens zien. Het lag op de route van de bus, dus dat was handig. Het kasteel is niet heel groot, maar best de moeite waard om eens te zien en als bonus hadden we een fantastisch uitzicht over heel Palma en omstreken. Na meer dan 7 uren in Palma was het wel genoeg geweest en hadden we behoefte aan wat rust, dus vertrokken we richting hotel 2, op een half uur van Palma.

Es Lloquet

Ons hotelletje had de zeer toepasselijk naam 'The Secret place'. Volledig op het platteland gelegen. De kamer was zeer groot en ons terras lag op een hoek van het gebouw en was gigantisch. We hadden uitzicht op het Tramuntana gebergte in de verte en op 1 van de 2 zwembaden. Er waren maar 3 kamers in het gebouw (het domein had verschillende gebouwen), want onderaan was een groot salon en ontbijtruimte. Omdat het zo'n goed weer was aten we alle dagen buiten aan het zwembad... zalig!

En hier zijn een paar foto'kes ter verduidelijking van de uitleg:

Kathedraal van Palma

Hier is Gaudi zijn mosterd komen halen