vrijdag 13 juli 2018

Mallorca dag 11 tot 14 deel 3

Cala Mondrago

Je merkt het, ik heb veel te schrijven over Mallorca. Maar deze blog is de laatste. En een van de beste. Na een paar uurtjes voetbal kijken (ja, er is zo iets gaande genaamd WK voetbal - voor vele mannen een onweerstaanbare drug), wou ik nog eens de kust zien. In ons 2e en 3e hotel zaten we landinwaarts en ik snakte naar een beetje blauw.

Wel, blauw wou ik en blauw heb ik gekregen! Het water van Mallorca is als dat van een tropisch zwembad. Dat komt waarschijnlijk door de rotsbodem en natuurlijk ook door het goede weer. Er zijn ontelbare inhammetjes en strandjes te verkennen, maar wij zijn een beetje bij toeval terecht gekomen in Cala Mondrago. Onze auto lieten we achter op de parking van het natuurpark van Mondrago en met niets anders dan een grote fles water zijn we naar de baai gewandeld. Toen we er bijna waren kwamen we uit de bebossing en het blauw leek wel een oase in de woestijn.

Cala Borgit

We hebben ons niet gevoegd bij de vele zonnekloppers of zwemmers maar zijn langs de kust beginnen wandelen en via een heuvel hadden we een prachtig zicht op de omgeving. Ook de baai ernaast, de Cala Borgit is een pareltje. Geen wonder dat er hier een paar jachten lagen. We hebben wel niet gezwommen in zee, maar voelden ons toch verfrist na zoveel natuurschoon. Het geeft veel voldoening de authentieke kanten van een vakantiebestemming te zien en niet heel de tijd aan het zwembad van het hotel te liggen.

Goodbye azuurkust, Paella, tapas, appelsiensap! Thank you Mallorca!

Cala Mondrago

Wandelpad tussen de 2 baaien

Cala Borgit


Geen opmerkingen:

Een reactie posten