zaterdag 28 september 2019

Herfst

't Is weer voorbij die mooie zomer...
De herfst is al duidelijk voelbaar. Deze week heb ik voor de eerste keer een lange broek en looptruitje met lange mouwen moeten aandoen tijdens het lopen en nog had ik het te koud. Het was rond de 13 graden maar heel vochtig en de lucht boven het bos was zeer mistig, dus op de duur kreeg ik zelfs pijn in mijn handen. De handschoenen zullen weer uit de kast moeten komen.

Ik kijk er al tegenop om een lange winter tegemoet te gaan. De herfst is zeer kort, voor je het weet zijn de bladeren van de bomen en dan is het 5 maanden bibberen. Omdat de lente ook laat begint - mei ten vroegste - lijkt de winter dus ein-de-loos te duren. Gelukkig hebben we een vitamine D kuur gepland, het is ondertussen een Zweedse traditie geworden om in December 2 weken naar Thailand te gaan. Dit jaar extra vroeg omdat het niet anders kon wegens het werk, dus op 20 November vliegen we via Stockholm naar Phuket. Laat het aftellen maar beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten