donderdag 13 augustus 2015

Magic boy

Magic boy, niet de naam van een nieuw poetshulpmiddel, maar van het paard waar ik gisteren op heb gereden. Gelukkig had hij er wel zin in. Want Casper van vorige week was duidelijk nog in vakantiemodus.

Magic boy is 15 jaar en er werden vroeger wedstrijden met hem gereden. Zeer alert en opmerkzaam. Een oor naar Rebecca en 1 oor naar mij.

De paardjes op Bulycke worden goed verzorgd. Elk met hun eigen 'toiletzak' met borsteltjes. Een borsteltje voor het hoofd, een grove borstel voor het lichaam, en fijnere borstel voor het lichaam met borstelschraper, een hoefschraper. Alleen mascara en eyeliner ontbreken.

Met Magic boy ging het al een stuk beter. Rebecca heeft ons doen werken. Stappen - doorstappen - draf - stappen - stop - muizenstapjes - grote stappen - draf, enz, enz... En ondertussen ook nog sturen natuurlijk. Maar mijn paardje had er plezier in. Ik voelde mij ook wat zekerder. Tijdens draf had ik vorige keer met 1 hand mijn zadel vast maar nu heb ik volledig de teugels kunnen gebruiken. Mijn evenwicht was ook beter waardoor ik rechter zat en meer naar achter en dus geen schrik meer had om naar voren te vallen.

Morgenavond kan ik terug! Voor de groepslessen (in het Zweeds!). Hopelijk kan ik mee met de groep. De eerste 2 a 3 keer is altijd om te proberen of het niveau ok is. Ik kan nog altijd een privéles nemen om wat in te halen. Het is zijn geld waard; half uurtje voorbereiden en uitleg van alle mogelijke details, 3 kwartier les (alhoewel officieel maar half uur) en erna nog een half uurtje om af te tuigen, borstelen, klopjes op de schouder , en nababbelen (door mij) en knabbelen op verdiend hooi (door het paard).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten