donderdag 6 augustus 2015

Bulycke rijschool

Vandaag was het dan eindelijk zover! (knipoog aan collegaatje Greet! ;-)) Ik ben terug begonnen met paardrijden. De zomervakantie van de rijschool is gedaan. De paardjes zijn terug van hun verlof. Helemaal uitgerust. Alhoewel hun leven in en rond de rijschool ook paradijselijk is.

Rijschool Bulycke ligt op nog geen 2 km van hier. Dus op 10 minuutjes rijden met de fiets. En daarvoor moet ik langs velden en door een bos - de locatie kan alvast niet stuk. De manege ligt aan het eind van een doodlopende straat en is omgeven door rotsen en velden. Geen enkele auto te zien of te horen in de verre omtrek.

Om 4u had ik een half uurtje privéles, maar ik moest er een half uur op voorhand zijn om kennis te maken met het paard en op te tuigen. Dat kennismaken is vooral knabbelen op hooi door het paard Casper en borstelen van heel zijn romp en benen door mij - haha, good deal for him if you ask me. Rebecca was het meisje dat me begeleidde. Ze is 16 en rijdt al sinds ze 4 was. Ze heeft me getoond hoe alles werkt op de manege. Elk paard heeft zijn eigen zadel en zadeldeken en tuig. Alles is verzorgd en heeft zijn plaatsje. En ik hou van de sfeer die er hangt: helemaal niet posh, maar zeer down to earth. Paardrijden is in Zweden veel meer een sport voor iedereen en niet voor de happy few. Geen BMW's en Audi's op de parking hier. (Vooral Volvo's :-))

Rebecca heeft 45 minuten les gegeven en daarna kwam het aftuigen en borstelen en napraten met Casper. "Goed gedaan jongen", "flinke grote jongen" en meer van die dingen. Waarop Casper met zijn oren flapperde als respons. Na de les mocht hij op de weide voor de nacht. En daar was hij blij mee.

Woensdag volgt mijn 2e privéles en dan mag ik een groep hoger dan de beginnelingen.
Dus meer info volgt zeker nog.

1 opmerking: