maandag 23 november 2015

Brrr

We hebben ineens een koudegolf over ons gekregen. Vrijdag middag (16u15) sprong ik op mijn velo'tje om naar de manege te fietsen en het was alsof Moeder Natuur de deur van de diepvriezer had open gezet. Amai, mijn frak - gelukkig mijne warme winterfrak. En muts. En handschoenen.
Om 4u in de namiddag is het hier nu donker. Gelukkig ken ik het pad door het bos al een beetje en is het bergaf naar de rijschool, dus heb ik een extra versnelling gestoken. Ik ben altijd ruim op tijd op de manege, dan heb ik de tijd om alle paardjes een stukje wortel te geven en een babbeltje te doen. En dan uitgebreid aan de verzorging van mijn paard te beginnen. Om 17u20 begint de les en die duurt tot 18u05. Tegen de tijd dat ik mijn paard heb weggezet en verzorgd en nog wat extra wortels heb gevoederd is het rond half zeven.

Toen ik vrijdagavond na de les terug naar mijn fiets ging was die al aan het bevriezen. Dus de 10 minuten naar huis heb ik in een recordtempo gedaan. Mijn handschoenen waren veel te dun. Dus ik moet vanaf nu mijn ski-handschoenen aandoen om niet aan mijn stuur vast te vriezen.
Zaterdagmorgen had alles een wit laagje rijp, en dat is gedurende heel de dag niet weggegaan. Gelukkig heeft B vrijdag de winterbanden op onze auto laten steken. Het winteroffensief komt net op tijd.

Hieronder enkele foto's van ons Winter Wonder land.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten