maandag 9 november 2015

Korte dagen

Het is toch wel aanpassen. De kortere dagen. Het is nu 4 uur in de namiddag en buiten is het donker. Sinds 2 uur vanmiddag zijn de lichten aan want anders zie ik niet wat ik doe. In de Ikea heb ik een karlading theelichtjes gekocht en die komen vanaf de namiddag goed van pas.

Na het middageten heb je het gevoel dat de dag voorbij is en dat je je kan klaarmaken om te gaan slapen. Om 2 a 3 uur nog buiten komen vergt enorm veel energie omdat je lichaam denkt dat het al avond is.

Maar ik weet dat ik mezelf moet dwingen om buiten te komen. Zelfs als het regent en grijs is. Dus probeer ik voor de middag een wandeling te maken. En zo heb ik weer heel wat nieuwe wandelwegen in het bos leren kennen. Of ik neem mijn fiets voor kleine boodschappen in de supermarkt op 3 km van hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten