zondag 16 oktober 2016

Een stofzuiger opeten

Op het gebied van zoetigheden heb ik mij nog niet echt laten gaan. Dat komt misschien ook doordat de fijne patisserie ver te zoeken is. (de weegschaal is dankbaar)

Een voorbeeldje: 1 van de Zweedse delicatessen is een gebakje met als naam 'Dammsugare' oftewel, 'stofzuiger'. De buitenkant bestaat uit groene (!) marsepein en de uiteinden worden in chocolade gedipt. Binnenkant is een boter/cacao/marsepein mengeling.

Ik zou al geweldige honger moeten hebben om zo'n gebakje naar binnen te werken....
Misschien als ik een paar dagen niet gegeten heb.
En op sterven na dood ben.
En het de enige voeding is die nog te vinden is in de supermarkt.
En het gratis weggegeven wordt.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik er niet warm voor loop.

Blijkbaar heb je een Nederlandse variant 'het mergpijpje', ook alweer een zeer appetijtelijke naam. Geef mij toch maar een stukje fruitbiscuit taart of eclair of Bresilienne'ke. Mmmmm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten