maandag 10 oktober 2016

Warme sokken en koppen thee

Ja, amai mijne frak. Mijne winterfrak dan. Want die kan ik al goed gebruiken. En de mutsen en handschoenen zijn ook al uitgehaald. Het is hier nu rond de 9 graden, maar met de typische koude zeewind voelt het veel kouder aan.

Ik heb nu al meer dan een week een keelontsteking en de bijhorende prikkelhoest die om de een of andere reden vooral 's nachts het ergste is en mij en mijn wederhelft uit de slaap houdt.

Het is het seizoen voor thee'tjes met honing en sapjes met gember en citroen. En veel verse groentesoep. De theelichtjes branden zelfs overdag in de woonkamer en daar geniet ik eigenlijk wel van. En ik heb ook een nieuwe voorraad dikke winterkousen gekocht. Met rendiertjes en hartjes op, dus daar word ik helemaal happy van.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ik ben mentaal helemaal voorbereid op de komende winter. De tweede nu voor ons, dus ik weet wat er komt. Er staan een aantal nieuwe hobbyprojectjes op mijn verlanglijstje. De naaimachine mag uit de hoes en het pentekenen zal ook weer herbeginnen. Mijn collectie tweedehands boeken is gegroeid en ga ik op koude, donkere dagen onder handen nemen.

En het scheelt ook wel dat we de tweede week van december voor 2 weken naar Thailand gaan om onze vitamine D aan te vullen. Dus daar kijk ik ook al enorm naar uit!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten