vrijdag 2 november 2018

DNA test

Een paar weken geleden hebben we een DNA test laten doen. Heel gemakkelijk: je besteld een setje online. Daarin zitten wattenstaafjes, die je langs de binnenkant van je mond (elke wang 1x) moet strijken en terugsturen in een speciale verpakking.

De reden van deze test is dat we wel eens curieus waren naar onze Etnische achtergrond. Benjamin ziet er zeer zuiders uit, dus ik dacht altijd aan Italiaanse of zelfs Romeinse voorouders. Een van mijn grootouders was Hongaarse, dus dat moest ook uit de test blijken.

Wel, een aantal van onze vermoedens waren juist, maar zeker niet alle. Dit is mijn uitslag:


Vikingbloed

Mijn Hongaarse achtergrond maakt maar 20,1% van mij uit. Noord-en West-Europa doelt op de regio Duitsland, Belgiƫ, Frankrijk, dus dat is geen verrassing. Maar 40% Scandinavisch? Dus dan ben ik hier toch op mijn plaats. Grappig dat ik hier nu toevallig ook naar ben verhuisd. En nu begrijp ik ook veel beter waarom iedereen hier denkt dat ik een Zweedse ben. In zekere zin ben ik dat ook voor een groot deel. En dan die 14% Engels, waar komt dat vandaan? Wat hebben mijn voorouders allemaal uitgestoken?

William Wallace

En Benjamin zorgde ook voor een aantal verrassingen. Die Italiaanse invloed is er maar voor 5%. En een deel (40,5%) van hem is West-Europees, wat logisch is. 1% van hem is Fins (watte?!) Maar hij is voor de HELFT van Ierse/Schotse/Welshe origine! Ik ben met een halve Ier getrouwd! Dat verklaart waarom hij zo graag Ierse koffie drinkt......


https://www.myheritage.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten