donderdag 7 februari 2019

Karlshamn deel 1

Verandering van spijs doet eten

Zoals al eerder geschreven gaan we voor Benjamin's werk ongeveer om de 2 maanden naar Olofström. Omdat daar in de winter bijna niets te beleven is verbleven we vorige maand op aanraden van een aantal collega's in Karlshamn. Dat ligt op ongeveer 25 min rijden van Olofström en is een havenstadje (alhoewel het eerder de grootte van een dorp heeft). Best wel leuk voor mij om in een andere setting te zijn. En het is altijd plezant op verkenning te gaan in een nieuwe omgeving.


Loppisparadijs

Op voorhand had ik wat opzoekingswerk gedaan. Er waren een paar 2e-handswinkels die ik wou zien. Toevallig waren er 5 in dezelfde straat van het hotel. Gelukkig maar want in 1 winkel vond ik prachtige oude (en zware) boeken vol mooie illustraties voor 5 sek per stuk en een aantal zeer mooie handgemaakte houten potjes en schaal. Mijn 'buit' van 77 sek was zo zwaar dat ik die in het hotel moest gaan afzetten voor ik verder kon. Er was ook een grote en bomvol gepropte tweedehands boekwinkel. Je kon er amper door de gangen manoeuvreren. Spijtig genoeg waren de prijzen toch wat te hoog. Maar ik heb er oa bijgeleerd dat Suske en Wiske in het Zweeds Finn en Fiffi heten (hoe bedenken ze het?).

Zweedse Suske & Wiske

Proberen niet van de trap te vallen

Loppis buit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten