dinsdag 22 september 2015

Fika voor Volvo

Vorige week donderdag kreeg ik deze post-it doorgestuurd:


Vergeet FIKA niet.
Elke vrijdag heeft B's afdeling een namiddagfika. Ieder brengt dan om beurt een taart, cake of snoep mee. Vorige week was het B's beurt - dus eigenlijk MIJN beurt.
Dus na het opzoeken van enkele receptjes sprong ik op mijn fiets naar de winkel voor de nodige grondstoffen. En erna was ik even zoet (haha) met het bakken van 3 cakes. Het Zweedse woord voor cake is kaka. Het meest onsmakelijke woord denkbaar dus.

Het resultaat was:
Een appelsiencake met Griekse yoghurt
Link naar recept

Gemarmerde bananencake
Link naar recept

Speculaascake met appel
Link naar recept

Heel leuk om te maken, maar wel frustrerend dat ik zelf van geen enkele cake heb kunnen proeven.
Geen korreltje.
Of zelfs geen kruimeltje.
* snif, snif*


Geen opmerkingen:

Een reactie posten