donderdag 31 maart 2016

Singer sings his last song

Twee weken geleden heeft mijn naaimachine de geest gegeven, Ik was net super in de weer met stofjes en had al een paar hoofdbanden, bandanas en sjaaltjes gemaakt. Andere stofjes waren geknipt en gestreken en lagen op de vloer van de eetplaats en gang klaar om aan elkaar genaaid te worden. Een stoffen en kleuren explosie, leek het wel. En net toen alles zo goed ging begon Mr. Singer te protesteren en hoorde ik vanbinnen in de machine ongewone geluiden. Lap! Het geleidingssysteem voor de stof werkte niet meer.

Ik heb toen alles losgevezen wat er los te vijzen was en uitgekuist wat er uit te kuisen viel. Aan de binnenkant kon ik niet echt een mankement zien. Nadat Benjamin er ook eens naar gekeken had en niets kon vinden heb ik dan maar het dichtstbijzijnde reparatieatelier opgezocht. Na hun inspectie bleek er aan de binnenkant toch iets afgebroken te zijn en reparatie zou 2000 kr kosten - slik - (dat is 220 euro). Een nieuwe Singer kostte iets meer, dus de keuze was snel gemaakt.

Vandaag ben ik mijn nieuw machientje gaan halen en ik ben er super blij mee. Het heeft veel meer functies, knopjes, toeters en bellen dus leek het me goed de handleiding van voor tot achter te lezen,... Maar, als je de keuze hebt tussen Zweeds, Fins, Noors en Deens kom je natuurlijk niet al te ver. Dat komt hier in het Noorden wel meer voor. Scandinavië lijkt soms wel een eigen continent te zijn. Onze betaal-tv heeft ook alleen ondertitels in de Noorse talen - geen Engels bij. Wel goed om Zweeds te leren maar iets minder ontspannend op een vrijdagavond.

Gelukkig bestaat er zo iets als de moderne uitvinding "internet" waar je alle mogelijke handleidingen kan terugvinden. Dus ook die van een Singer Confidence 7463.
Morgen kan de zelf-cursus naaien beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten