zaterdag 21 mei 2016

Hop hop hop, paardje in galop!

Nougat
Deze week heb ik fantastische rijlessen gehad!

Donderdag was het prachtig weer en zijn we met de paardjes in het bos gaan wandelen. En dan bedoel ik echt IN het bos. Van het pad weg en tussen de bomen (opletten om niet te blijven hangen met de stijgbeugels). Het terrein was behoorlijk heuvelachtig, dus werken voor de paardjes. Af en toe moesten we zelfs op en van een rots springen. Maar het is terrein dat ze kennen. Dus was het als ruiter je taak een goed evenwicht te houden en hier en daar een beetje bij te sturen.

Voor de rest heb ik redelijk losse teugels gelaten want mijn paardje - Nougat - is een super lief, betrouwbaar, intelligent en gehoorzaam diertje.
Een droom om op te rijden.


Vrijdag had ik 2 hoppning (jumping) lessen na elkaar. Ik heb onlangs ontdekt dat je lessen kan herboeken. Als je ziek ben of op reis en op tijd verwittigd kan je die lessen ergens anders recupereren.

Mijn paardje op vrijdag is nu Loppan. Ook een zoet volgzaam beestje. En zeer enthousiast in het springen. Zalig om 2 lessen na elkaar te hebben want dan kan je ten minste verder bouwen op wat je al geleerd hebt en de feeling met je paard wordt beter. Het niveau op de vrijdag-les is lager dan die op donderdag, dus dan heb ik wat meer ademruimte. Ik vind het leuker en leuker om een parcours af te leggen. Heerlijk om veel te wenden en keren en de gangen van het paard af te wisselen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten