dinsdag 31 januari 2017

Göteborgsvarvet

Göteborgs watte?!? Jawel, race, oftewel halve marathon. En niet zomaar de eerste de beste maar de grootste ter wereld. Er deden vorig jaar meer dan 64.000 lopers mee. Maar niet volgens de voor grote steden gebruikelijke chaotische allemaal-tegelijk-starten-massa-hysterie. De Varvet is geweldig goed georganiseerd. De hele dag door vertrekken er loopgroepjes, (in totaal 25) dus is er genoeg spreiding op de 21 kilometers en hoef je elkaar niet plat te lopen.

Het plan is dat ik mee loop. Ik ben in ieder geval volop aan het trainen en volg nu al een paar weken een loopschema. Een week telt meerdere trainingen: 3x kortere afstand, 1x een duurloop en 1x een crosstraining (in mijn geval kom ik gemakkelijk aan een uur crosstraining met al mijn fietsen en paardrijden). Elke week komen er meer kilometers bij. Ik ben niet bang voor de 21 kilometers want die heb ik al een paar keer in een wedstrijd gelopen. Maar ik zou de halve marathon graag lopen op 2 uren. We shall see...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten