zondag 30 april 2017

Zwetende Zweden?

Gedurende alle uren op de loopband van de gym in de laatste 20 tal weken heb ik een raar biologisch fenomeen vastgesteld bij de Zweden..... Ze zweten niet wanneer ze lopen. Terwijl ik mijn eigen loopband en de rand van die naast mij volledig 'doop' met het zweet van mijn aanschijns, daalt er geen druppel neer bij mijn Zweedse medemensen. Het zal dan toch waar zijn dat de Vikings koelbloedig zijn. En ik ben een typisch Brabants trekpaardje zeker?

Waarschijnlijk heeft de duur en intensiteit van de trainingen er ook wel iets mee te maken. Maar toch, het is binnen zo warm dat ik al na 5 minuten zweet, altijd een handdoek nodig want anders zie ik op den duur niet meer uit mijn ogen van het zweet dat erin loopt en ik kan letterlijk mijn loopshirt uitwringen na een half uur lopen. Als ik een duurloop doe wissel ik na een uur zelfs van t-shirt. Spijtig genoeg kan ik dat niet met mijn loopbroek doen - daar zou wel heel veel souplesse en acrobatie voor nodig zijn, eigenschappen waar ik spijtig genoeg niet over beschik.

Samengevat, de Zweden sporten zich in de gym niet in het zweet. Om te illustreren hoe ongewoon dat is; ik heb kennis gemaakt met de enige Zweedse die zich wel uitslooft in onze gym. Karina. Ze sprak mij aan na een van mijn loopjes toen ik druipend van de loopband kwam. Misschien voelde ze aan dat ze een zeldzame verwante ziel heeft gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten