maandag 25 september 2017

Deadlines and deathrides

Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het te laat vertrekken naar de luchthaven en je heel de weg ernaartoe gestresseerd voelen. En waar ik nog meer een hekel aan heb is op tijd vertrekken en dan bijna heel de weg in de file staan. Dat overkwam ons dus op maandagavond, op weg naar thuisland België.

16u 

Thuis vertrokken. Ruim op tijd want de rit duurt maar 45 min en de vlucht is pas om 18u05, inchecken is om 17u35.

16u20 

We komen in een file terecht. Geen probleem, dit zal maar even duren want het is altijd file om door deze tunnel te komen.

16u25 

De file blijft duren, ook na de tunnel. Eigenlijk zit heel de ring rond Göteborg toe. Zo erg hebben we het nog nooit meegemaakt. We beginnen aan ons haar te trekken en onze nagels op te eten. Het schuift traag op. De paar kilometers duren een eeuwigheid.

17u 

Eindelijk komen we aan onze afrit en kunnen we op de autostrade. Nog een lange snelle rit naar de luchthaven en we kunnen onze vlucht nog halen!

17u05 

Oooh neen! File op de autostrade! Dit hebben we nog nooit gehad! Wat is er gebeurd?

17u15 

Er komt geen einde aan, we schieten maar moeizaam op. Is het nog de moeite verder te rijden? We hebben 1 valies bij die we moeten inchecken, anders zouden we snel door kunnen naar de douane. Laten we de valies achter in de auto? Onze loopschoenen en kleren voor de Averbode trail van zaterdag zitten erin....

17u20 

We besluiten dat ik Benjamin en de valies eerst afzet aan de luchthaven en dat ik de auto ga parkeren, want in mijn ticket is alleen handbagage inbegrepen. Stel je voor dat ik de vlucht niet haal. Een nieuwe vlucht boeken voor morgen? Wat gaat dat niet kosten? En ons dagje in de tuin werken in Sleidinge op dinsdag valt er ook mee in het water.

17u25

Benjamin wringt zijn stuur bijna kapot en begint erover te denken de pechstrook te gebruiken.(wat we niet doen)

17u35

Ik zet B en de valies zo dicht mogelijk bij de inkom af. Hij spurt naar binnen als een raket en ik ga zo snel ik kan naar de parking waar we een reservatie hebben om onze auto een week te laten staan. En dat is niet de dichtstbijzijnde parking.... natuurlijk

17u40 

B komt aan de incheckbalie waar hij te horen krijgt dat hij te laat is om zijn valies in te checken. Balie gesloten. Hij gaat op zoek naar een infobalie om een nieuwe vlucht te boeken. Hij belt mij om me op de hoogte te brengen en te laten weten dat ik me niet meer moet haasten. Maar ik neem niet op omdat ik in volle concentratie (en in James Bond stijl) aan het parkeren ben.

17u42

De baliemedewerkster komt hem achterna en zegt dat hij zijn bagage toch nog laat kan inchecken maar aan een andere balie. Ik heb ondertussen de auto geparkeerd en loop als een gek naar de inkom van de luchthaven. Gelukkig heb ik super comfortabele en platte schoenen aan en een handtas die zeer licht is.

17u45

Eens aan de draaideuren naar de inkomhal van de luchthaven besluit ik te stoppen met lopen, want in deze tijd moet je niet als een gek een overvolle luchthaven binnen lopen. De security zou rap op mijn rug zitten. We zijn bijna gelijktijdig aan de eerste scanning op weg naar de douane.

17u47

Oh neen, nu ook nog een rij aan de controle. Er staat ook een bevriend koppel in de rij. Ze zijn op weg naar Griekenland voor een vakantie. B besluit opeens dat we niet gaan aanschuiven omdat we eigenlijk aan de gate moeten zijn om te boarden. Als we al niet te laat zijn... Dus steken we iedereen voorbij en mompelen excuses en sneaken er vooraan in de rij weer in. Ik schaam me verschrikkelijk en durf onze vrienden ook al niet in de ogen te kijken. Wat een hoop stress!

17u50

Gelukkig is de luchthaven van Göteborg zeer klein en zijn we snel aan onze gate... al van in de verte zien we er nog een massa volk staan. Het boarden is nog niet eens begonnen. Whaaaatte!? Hebben we ons dan voor niets zo opgejaagd? Ik ben helemaal bezweet en kan dus wel een drankje (uit de automaat) gebruiken. En tijd om naar de wc te gaan is er ook ineens nog in overvloed.


18u05

Het is het uur dat het vliegtuig normaal zou opstijgen, we staan nog in de rij.... aan een gesloten gate. Hopelijk komen onze vrienden op weg naar Griekenland hier straks niet voorbij gewandeld.

18u15

Het boarden begint

18u35

Het vliegtuig stijgt op, maar eerst krijgen we nog een mededeling. Eerst en vooral excuses omdat de vlucht te laat is vertrokken en dan de reden waarom: het cabinepersoneel zat vast in een zeer ongebruikelijk file op weg naar de luchthaven. Daar hebben we natuurlijk alle begrip voor.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten