dinsdag 5 september 2017

Zweedse behulpzaamheid

In de plaatselijke tweedehandswinkel zijn ze al een aantal maanden aan reorganisaties bezig, er zit weinig schot in de zaak en dat heeft ook wel te maken met het feit dat de meesten die er werken sociale gevallen zijn of mensen met een kleine geestelijke handicap. Eigenlijk lopen ze vooral in de weg van de klanten. Nu zijn er altijd uitzonderingen op de regel.

Vorige week vroeg ik aan de meneer die aan de boeken bezig was of er ook een selectie Engelse boeken is. Neen, die was er nog niet maar hij wist wel dat er hier en daar Engelse boeken tussen zaten. Hoe vroeg welk genre ik graag lees. En dat is non-fictie, maar ik zei dat er geen haast bij was omdat ik toch bijna elke week wel eens binnen spring. Een paar minuten later stond hij naast mij om een paar Engelse  Fantasy boeken te tonen met draken op de cover. 'Ah, heel sympathiek, hartelijk dank, maar dat is niet echt mijn stijl'. Vijf minuten later was hij er weer met Agatha Christie detectiveseries, maar ik moest hem weer teleurstellen. En toen hij met een Engels boek over foltertechnieken kwam aandraven kon ik mij toch niet inhouden met lachen en was het hem snel duidelijk dat er geen boeken gingen verkocht worden.
Blijven proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten