zondag 3 april 2016

Hold your horses

Elke donderdag- en vrijdagavond ga ik rijden en deze week was niet zo'n succes. Soms lijkt het wel dat ik minder en minder weet in plaats van bijleer. We moesten een vrij ingewikkeld parcours met hindernissen doen en draf en galop afwisselen. Met de gebruikelijke uitleg in het Zweeds. Het paard waar je op rijdt speelt natuurlijk ook wel een rol. Prince is niet mijn favoriet - zoals al eerder over geschreven. En om de een of andere reden moet ik toch steeds op hem rijden.

Twee weken geleden heeft hij mij gebeten in mijn been. Van andere ruiters hoorde ik later dat hij dat bij hen ook al heeft gedaan. Donderdag was hij weer in een hap-bui en ik had veel zin hem een uppercut op zijn muil te geven. Gelukkig kreeg ik wat hulp van een voorbijganger. Ze rijdt al sinds haar 6e omdat haar moeder altijd een paard had. Ze heeft nu haar eigen paard en buiten paddock. Hier in Zweden kost grond blijkbaar niet zo veel als in België. Haar moeder is nu 70 en rijdt nog steeds. Waarschijnlijk rijdt ze ook beter dan ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten