vrijdag 28 december 2018

Met de voetjes in het zand op het strand

De verlossing

Voor wie de vorige blog gelezen heeft, we zijn uiteraard uiteindelijk van het vliegtuig geraakt. Alhoewel ik me elke vakantie bij het zien van de massale zwaarlijvige westerse toeristen op het strand afvraag hoe ze überhaupt 1) in een vliegtuigstoel geraken 2) het daar 15u in uithouden zonder verlies van cruciale bloedtoevoer 3) eruit geraken zonder laserbranders en interventie van de plaatselijke brandweer. Ik voel me met mijn 60 kg al zeer ongemakkelijk op een vliegtuig, hoe moet dat dan als je 160 kg weegt? En stel je voor dat je naast zo iemand zit - en jij zit aan het raam. Dan ben je toch levend gevangen?
En nog zo iets (een puntje van discussie tussen B en mij tijdens deze reis); hoe komt het dat ik moet bijbetalen als mijn valies 4 kg te veel weegt, en iemand met extreme zwaarlijvigheid niet moet bijbetalen voor zijn extra lichaamsgewicht? Blijkbaar een onderwerp waar ook politici en luchtvaartmaatschappijen voorlopig niet uit geraken. Maar laten we het 'licht' houden...

Kruissnelheid

Onze drie uur vertraging werd herleid naar 2,5u omdat de piloten op volle snelheid naar Phuket zijn gevlogen na onze technische interventie. Maar zelfs aan ongeveer 1.000 km/u is 9.003 km nog een hele afstand. Ter info: de omtrek van de aarde op haar breedste punt, dus aan de evenaar, is 40.075 km.

Mojito nr 1

Bij landing was het al 17u, tegen dat we in het hotel waren - dat het verste in het aanbod van Khao Lak is, dus met de nodige tussenstoppen voor andere hotels - ingecheckt en valiezen in de kamer gedropt was het al 21u30. Ik was het punt van de scheurende honger al meermaals gepasseerd. Maar na een Mojito en een lekker Thais gerecht waren al die zorgen vergeten. En dat met de voetjes in het zand op het strand...
De vakantie kon beginnen.

Sfeervolle nachtverlichting van het hotel

Lagom

De eerste ochtend op vakantie is altijd best spannend! Hoe ziet het strand eruit bij daglicht? Wat is er allemaal te krijgen aan het ontbijtbuffet? Hoeveel restaurantjes zijn er in de buurt? Wat is de temperatuur van het zwembadwater? De antwoorden op die vragen waren fantastisch/ meer dan genoeg/meer dan genoeg/meer dan genoeg. Oftewel 'lagom' op zijn Zweeds gezegd.

Beachbar naast hotel
Alles is goed

Hangmat leestijd
Spieter, spatter, spetter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten