zaterdag 2 januari 2016

Prince Charming

Nog eens tijd voor een update van mijn avonturen in paardenland. Het is nu 2 weken verlofperiode in de manege maar er gaan wel extra cursussen door. Dinsdag had ik een les speciaal over galopperen. Met heel veel uitleg in het Zweeds waar ik niet al te veel van heb opgestoken.

Vanmorgen heb ik deelgenomen aan een les 'basis jumping'. Tot mijn verrassing was mijn paard Prince. Ik had nog nooit op hem gereden dus om dan vandaag meteen met hem te springen was toch enige bron van zenuwachtigheid. Elk paard heeft zijn eigen persoonlijkheid. En Prince heeft natuurlijk ook een eigen karakter. Spijtig genoeg niet zo compatibel met het mijne.

Ik had (zoals altijd) wortels in mijn zakken. En dat had hij snel door. Algauw begon hij aan mijn trui te rukken en daar heeft hij niet mee opgehouden. Zelfs niet toen de wortels al op waren. Ik kon hem niet aan zijn verstand brengen dat er niets meer te voederen was. Terwijl andere paarden dat wel snel doorhebben en dan ophouden met duwen en trekken.


Prince is ook aan de kleine, maar geblokte kant, met zware onderbenen en brede hoeven. Dat heb ik lijfelijk kunnen ondervinden toen de lomperik op mijn voet ging staan. Gelukkig heb ik geïnvesteerd in schoenen met een stalen tip.

Eens in de binnenpiste had hij niet veel zin om mij te laten opstijgen en deed hij steeds een stapje naar voren op het moment dat ik mijn voet in de stijgbeugel wilde zetten. En in galop had hij ook niet veel goesting. Uiteindelijk heeft de instructrice mij een zweepje gegeven. Gewoon vasthouden was al genoeg, ik heb het maar 1 keer moeten gebruiken. Eens we over hindernissen begonnen te springen was hij al meer in zijn element. Gelukkig waren we de laatste in de rij en kon ik afkijken van anderen. Na een tijdje had ik super koud - het vriest hier - en op den duur had ik geen gevoel meer in mijn tenen. Maar al bij al heb ik weer veel bijgeleerd. Voorlopig sta ik niet op goede voet met mijn Prince Charming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten