donderdag 23 juni 2016

Het beste van twee werelden

Šibenik

Omdat we nog lang niet alle hoekjes en kantjes van Šibenik hebben ontdekt rijden we er voor de tweede keer naartoe. Voor mij de tijd om eindelijk wat shopping te doen. De winkeltjes zijn open tot 21 u dus ik hoef mij niet te haasten. 

Ik ontdekt een klein (maar zeer fijn) winkeltje dat alleen streekproducten verkoopt. De verkoopster neemt haar job zeer ernstig en licht mij in over elk potje en flesje. Waar en hoe het gemaakt is, welke grondstoffen gebruikt zijn. Het initiatief van het winkeltje wordt ondersteund door de overheid. De bedoeling is de boeren van de eilanden aan het werk te houden. 

Ik laat mij verleiden en koop een lavendel lippenbalsem, lavendelwater en rozencrème. Heerlijk om later bij gebruik nog maanden aan je vakantie herinnerd te worden. En ik heb sowieso een zwak voor verzorgingsproducten. Dat blijkt weeral in 1 van de volgende winkeltjes die ik binnen ga: honing, vijgenconfituur, rozen douchegel en –olie gaan in het winkelmandje.

Belgische bieren

Aan het begin van de zeepromenade, op de hoek van de straat naast het stadsparkje ligt een dakterras met prachtig uitzicht op de zee én (nog belangrijker) met een ruim assortiment Belgische bieren. 

De ober heeft ze nog niet allemaal zelf geprobeerd – waarschijnlijk is dat de reden dat hij ons Kroatisch bier aanbeveelt. Goed voor de eerste ronde, maar dan wordt er overgestapt op een Karmeliet!

We zien de zon zakken in de zee en bootjes in alle formaten terugkeren van hun dagtocht op zee. Niets zo ontspannend als mooie weer, frisse zeelucht en het zilver glinsteren van het warme Kroatische zeewater. En met een Belgisch biertje erbij combineer je het beste van twee werelden.










www.vacansoleil.be
Meer foto's op de instagram account: flickas_fika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten