donderdag 29 oktober 2015

The Beartrail

Sommige mensen breien gestreepte kousen, bakken muffins, houden goudvissen of gaan 2,7 km wandelen. En dan zijn er anderen die een echtgenoot hebben die niet graag wandelt, maar liever (snel) loopt. De afstand mag niet te kort zijn (voor 5 km komen we niet buiten) en liefst met nog extra uitdagingen, zoals veel hoogtemeters en onverharde wegen (trail, dus vaak modder). En 't zou ook fijn zijn als 't vrouwke meekomt.

Pfff. Allez dan maar. Mijn eerste vraag wanneer hij ons voor een trail/jogging inschrijft is altijd "en wat is de kortste afstand?" In het geval van de Beartrail keuze uit 57 km, 39 km en 15 km. De beslissing is snel genomen. Mijn zus Shani en schoonbroer Pieter waren er ook bij. Pieter als loper en Shani als supporter (die moeten er ook zijn).

Om 10u vertrok B voor een jogging van 39km oftewel 3u en 56 min van zout zweet, sportdrank, glibberen in de modder en hartslag van in de 90%. En plezant dat dat is! Je moet zelf loper zijn om het te begrijpen.

Pieter en ik waren om 11u aan de beurt. Ik had op voorhand een gezwinde muziekcompilatie gemaakt. Gelukkig was de muziek rap, want ik was het niet. Na 6 km - ondertussen hadden Pieter en 3/4 van de lopers mij voorbijgelopen - dacht ik "waarom doe ik dit toch altijd? Ik doe dit eigenlijk niet graag".

Elke keer denk ik dat het beter zal gaan. En ga ik mee voor de gezelligheid en ook wel omdat ik weet dat het gezond is. Maar echt 'genieten' van het lopen zoals Benjamin doet tijdens een wedstrijd heb ik niet. Dat heb ik alleen tijdens sommige van mijn trainingen, op mijn eentje, zonder getest te worden. Ik weet dat ik beter zou lopen als ik meer tijd in mijn voorbereidingen zou steken, maar ik heb er de passie niet voor. Ik doe ook nog graag andere dingen. Zoals gestreepte sokken breien en muffins bakken.

http://bearsports.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten