maandag 26 oktober 2015

Two homes

Vorige week waren we weer even in ons Smurfenland. Dinsdagmiddag nog stond ik in mijn keuken in Lilleby mijn afwas te doen. 's Avonds kon ik hetzelfde doen maar dan in Sleidinge. De wereld is een dorp geworden.
Het is wel een speciaal gevoel om in 2 verschillende landen een 'thuis' te hebben. Ik voelde me een beetje een moviestar die van haar ene huis in Monaco naar haar andere in LA reist. Alhoewel ik niet denk dat die twee keer op dezelfde dag zelf de afwas doen. Die hebben daar personeel voor.

Maar voor 2,5 uurtjes had ik de woensdagochtend ook 'personeel' of volk in dienst. Samen met een tuinman heb ik de haag een kopje kleiner gemaakt. Van half 10 tot 12 samen gesnoeid en daarna (in de regen) de opkuis voor mij. Om half 4 zat het erop. De tuin is weer proper voor de winter.

Dus waar is thuis? Thuis is waar Benjamin is. En ik voel mij zowel in Zweden als in België thuis. Beiden hebben pluspunten en daar concentreer ik me op. En het is heel leuk om het beste van beiden te kunnen meemaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten