dinsdag 15 december 2015

Belgische delicatessen

Doordat we afgelopen week een paar dagen in ons thuisland waren kon ik een voorraad lekkernijen inkopen die we hier in Zweden niet kunnen vinden:
- een grote pot pickles van Devos Lemmens
- Imperial vanillepudding zakjes
- een Gandaham van 1,4 kg
- gedroogde en gekruide worsten uit de Provence (kan je hier ook wel vinden, maar zijn een stuk duurder). Er hangt daar ook nog een verhaal aan vast - zie later.
- 2 x 0,75cl Tripel Karmeliet
- Jacques melkhagelslag
- een grote pot spaghettikruiden mix

En daarnaast heb ik ook non-food gekocht. Een bezoekje aan de Yves Rocher is altijd mooi meegenomen. Er is hier ook een YR maar de prijzen zijn hoger en de promoties zijn niet zo goed als in België.  Hier en daar heb ik een kleedje en een truitje op de kop kunnen tikken. Toch weer eens leuk in de vertrouwde winkels rond te lopen.

En degenen die mij een beetje kennen weten dat ik een fan ben van Kringloopwinkels. Daar heb ik weer super koopjes kunnen doen; een Armani jeans die mij perfect zit aan 10 euro, een groen retro sjaaltje voor 1,5 euro en 2 t-shirts met lange mouwen samen 4 euro.

Ook mijn trailschoenen waren dringend aan vervanging toe. In onze vaste loopwinkel aan de Dampoort kreeg ik een uitgebreide service.

Dus Zweedse bossen, opgepast, here I come!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten