Na 5 maanden op een te zacht bed liggen en steeds maar rugpijn hadden we besloten nieuwe matrassen te kopen in Ikea. Voor ons gemak betaalden we extra om alles aan huis te laten leveren. Toen we het bed in elkaar wilden steken zagen we dat 1 pak beschadigd was, en inderdaad, je kan het al raden. Welk deel van het bed was beschadigd? Het hoofdeinde. En de voorkant van het hoofdeinde. De bovenkant. M.a.w. de plaats die het meeste opvalt. Daar stonden we dan op een vrijdagavond met ons gezellige steek-zelf-je-bed-in-elkaar-projectje. We hebben toch het bed in elkaar gestoken om te kunnen slapen.
Na een paar mailtjes over en weer kregen we na een week een nieuw hoofduiteinde aan huis geleverd. We moesten wel het oude meegeven, dus weeral een demontage van het bed waar we wel een vergoeding van 300 kr voor hebben gekregen.
Toen we voor de 2de keer ons bed in elkaar wilden steken viel onze frank dat 4 essentiële vijzen nog in het oude hoofdeinde vastgeschroefd waren. Oh help. Wat een Chinese toestanden.
Ik ben in de loop van afgelopen week dan maar naar Ikea gereden voor de 4 ontbrekende schroeven. Die hadden ze niet in huis. Can you believe it? Hun winkel en magazijn hebben het formaat van de ark van Noach in het kwadraat. Er zou een hele stad in kunnen passen. Maar geen vijsjes? Of toch niet de freaking vijsjes die ik nodig heb? "Die moeten besteld worden." En daar sta je dan met je papieren wachtnummertje 118 in je handen en je goede moed in je schoenen. Gelukkig konden de vijsjes per post naar ons verstuurd worden. Ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Het is een goede test op de efficientie van Ikea. En ook een goede test voor ons geduld.
Behalve als je geen bed hebt .... |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten