woensdag 27 juli 2016

Dag 3: De snelste douche in de geschiedenis

Record douche

Na een nachtje vliegtuigen, treinen en luide late mede-kampeerders sukkel ik als een zombie uit de tent. Tijdens de nacht is (weeral 'vlak') naast onze tent een 10 persoonstent neer geplant.  Douchen gaat deze keer met een kaartje. Ik heb 2 min en 30 seconden om te douchen. Die tijd is snel om als je de eerste kostbare seconden moet zoeken naar de juiste temperatuur. Het lukt mij om mijn haar te wassen en te conditioneren en of dat nog niet straf genoeg is poets ik tussendoor ook nog mijn tanden. Haha, getting good at this! Minder leuk is het moment wanneer de timer voor warm water afloopt en er alleen nog ijskoud water over mijn rug stroomt.... Whaaaah! Ik ben zonder twijfel opeens goed wakker.

1 van de leukere regels van het kamperen is dat alles kan qua voeding. Ik ben volledig in de kampeer modus want als ontbijt eet ik de overschot van de avondmaaltijd: spek met erwten en wortelen en puree. Eindelijk spek als ontbijt! Het opbreken van de tent kan vandaag in het zonnetje, en de warme stralen doen deugd.

Werven van rond 1700

Eindelijk Trondheim

Ons boeltje is snel opgedoekt, we zijn alweer heel goed op elkaar afgestemd en hebben niet veel woorden nodig. We zijn best fier over onze tent. Snel opgezet en afgebroken en tot nu toe ook waterdicht, de essenties dus.

In Trondheim vinden we snel parkeerplaats in de buurt van Bryggen, een oude kanaalwerf die ik absoluut wou zien omdat die zo kleurrijk en typisch Noors is. Ook de huisjes erachter zijn heel mooi en gezellig om in rond te wandelen. Het is mooi weer en we genieten ervan in open lucht te zijn. Op het bruggetjes tussen de twee kades komen we 2 Noorse Jehovah's getuigen tegen. Ik herken ze meteen en het klink goed met onze 2 'broers'. Het zijn sympathieke twintigers die ons meteen de leukste plekjes in de stad aanbevelen. Wat heerlijk om deel uit te maken van zo'n unieke broederschap.

Nieuwe vrienden!

Brug: Portal of Joy, 1681

Una

Op aanraden van onze twee nieuwe vrienden gaan we lunchen in het Italiaanse restaurant Una, gelegen in Nyhavna, een trendy nieuw gedeelte in Trondheim. Gevuld met hippe restaurants en het Solsidan shopping center. We vinden Una vrij snel en er is zelfs een tafeltje vrij op het terras in het zonnetje. Kan het beter?

Terwijl Benjamin geniet van zijn pasta met Zalm en ik van mijn pikante pizza zien we iets verder 4 medegetuigen staan met 2 Openbaar getuigenis karretjes. Na onze lunch gaan we hen groeten en we hebben weeral 4 nieuwe vriendinnen bij gemaakt. Trondheim is een super leuk stadje en het stikt er ook van de tweedehandswinkels. In eentje koop ik een vintage halsketting voor 10 NOK. Onze parkeermeter loopt spijtig genoeg af en we moeten vandaag nog wat kilometers doen als we ooit in Lofoten hopen aan te komen. Dus kruipen we afwisselend weer achter het stuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten