zondag 4 september 2016

Een sappig verhaal

Onlangs zijn er bij mij een paar lampjes beginnen branden. Dat was na het bekijken van een aantal documentaires over voeding op Netflix. We eten allemaal veel te ongezond en onbewust. We beseffen vaak niet eens wat we in onze mond stoppen. 80% van de voeding in de supermarkt is bewerkt, dwz vetten, suikers, zouten en bewaarmiddelen toegevoegd. Light producten zijn helemaal niet light. En daarnaast nemen we niet de nodige mineralen en vitaminen in.

Dus, (trompettergeschal) vanaf morgen ga ik mijn lichaam een boost geven door een 10 dagen sapkuur te doen. Het zou ook een zuiverend effect hebben. Ik ben benieuwd. Blijkbaar zijn de eerste 3 dagen de ergste - hoofdpijn, moe, lusteloosheid en concentratieproblemen. Maar daarna zou het beter moeten gaan. Dus dan schrijf ik wel even een bestseller, doe een triatlon  en de grote najaarsschoonmaak.

Mijn sapcentrifuge staat al klaar en de frigo zit vol met groeten en fruit. Ik kon me niet beheersen en heb mijn machine al een paar keer uitgetest en het was yummie!  Geteste en geslaagde recepten komen later op de blog.

Ik ben vooral heel benieuwd om de pure smaken en combinaties van groenten en fruit te leren kennen. En er staan een aantal groenten op mijn lijstje die ik nog nooit gegeten heb *shame on me*. Ook Benjamin gaat mij ondersteunen door tijdens de avondmaaltijden mee te sappen. Dus het kan niet mis gaan!

Docu's op Netflix:
Fat, sick and nearly dead 1 en 2
Food Matters
Forks over knives
Engine 2 kitchen rescue
Fed up

Geen opmerkingen:

Een reactie posten