vrijdag 26 juni 2015

Hard- en software

Gisteren was een productieve dag - to say the least. Om 3u30 was ik wakker en kon ik met geen mogelijkheid meer in slaap vallen. Buiten was het al licht en ik was misselijk van de honger. We hebben een wekker die het uur op het plafond projecteert en nadat ik daar een uur naar had gestaard  ben ik om 4u30 opgestaan. Op mijn sokken - letterlijk - ben ik beginnen opruimen en ordenen. Gelukkig stond B om 6u15 op en na een half uurtje was hij klaar en heb ik hem naar het werk gebracht.

De ICA MAXI supermarkt is hier alle dagen open van 7 tot 22u, ook de zondag! Dus om 7u10 stoof ik daar naar binnen met mijn karretje. Alle remmen los! Alle rijen heb ik uitgebreid onderzocht, soms zelfs meer dan 1 keer. Ik denk dat het personeel mij voor een weirdo moet hebben aanzien. Aan de bloem- en bakafdeling vroeg een bediende me of hij me kon helpen iets terug te vinden. Maar hoe leg je 'zelfrijzende bloem' uit in het Engels?
Na 2 uur was mijn kar vol en mijn shopdrang meer dan bevredigd, dus terug naar huis.

Thuis is nu Lilleby! En alle hard- (conserven) en software (vlees, fruit, groenten) moet er een trap op, dus dat was effe power-training. Ik zal je de details van de rest van de dag besparen. Maar er kwam veel ordenen, uitpakken, trappenlopen en heffen bij kijken. Om half 3 ben ik B gaan halen en zijn we naar een elektro-winkel gegaan, om een signaalontvanger voor wifi te kopen. B is daar al 2 dagen mee bezig. Op de telefonische helpdesk van Viasat (Zweedse telenet) kennen ze hem op den duur ook al goed. Maar zowel tv als internet is nu in orde.

Tijdens de avond is onze buurman Thomas 'hallo en welkom in de buurt' komen zeggen - dat gebeurd ook niet meer in België.

Na een lekkere zelfgemaakte lasagne was het tijd voor een filmpje in de sofa boven. En toen was ik ineens 50 jaar ouder. Mijn voeten deden pijn en ik wou nooit meer opstaan. We moeten nog gewoon worden aan de indeling van het huis. Gelijkvloers is onze slaapkamer, de keuken, living, eetplaats, wasplaats en kleine badkamer. Boven is de tv-ruimte (relaxliving), 2 kinderkamers, grote badkamer en de bureau. B heeft zijn 'intrek' genomen in de kleine badkamer zodat hij 's morgens niet naar boven moet. Ik heb mijn toiletgerief in de badkamer boven, maar we zien wel, misschien veranderd dat nog.

En nu moet ik er vandoor - nog een beetje opruimen voor de verandering. Meer nieuws en foto's later. Vi ses!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten