zaterdag 6 juni 2015

Inbreken voor dummies

Het vergt wel enige inspanning om van de 6e versnelling in België, ineens naar de 2de in Zweden te komen. Terwijl ik alle tijd van de wereld heb betrap ik mij er toch op dat ik nog steeds met lijstjes werk en mij heel de dag nuttig moet bezighouden want anders heb ik een ontevreden gevoel op het einde van de dag.
De maanden en weken voor de verhuis waren zo vol en druk. En nu zijn de hoogtepunten van mijn dag naar de winkel wandelen voor mayonaise en aardappelen, mijn boek uitlezen, 12 toertjes rond het voetbalplein lopen, een badje nemen, Zweeds studeren, mijn nagels lakken, koken en de Zweedse reclamefolders lezen - waar ik tot mijn groot genoegen heel veel van versta.

Gisteren was weer een dag van Murphy (ook een Zweed zeker?). Donderdagavond viel de elektriciteit uit. B gezocht en gezocht naar de oorzaak, alles afgelegd, maar de hoofdschakelaar bleef maar afspringen. Niets anders op te vinden dan te gaan slapen. Niet gemakkelijk als je oorsuizingen hebt van de stress en de pizza in de diepvries hoort ontdooien.

De volgende ochtend het nummer van de verhuurfirma gebeld. Na een uurtje stonden hier 2 elektriciens . De oorzaak was snel gevonden - modem doorgebrand. Waarschijnlijk te lang stilgelegen en nu met ons in overdrive gegaan zeker? "We brengen straks een andere" was de oplossing. "Maar ik ben niet heel de dag thuis", "Geen probleem, we hebben een sleutel." Ongelofelijk hoeveel mensen een sleutel hebben van dit appartement. 2 dagen geleden ruitenwassers over de vloer gehad en die konden ook al binnen.

Dus, ik op gemak mijn boodschapjes gedaan. Dwz, te voet naar Lidl, kopen wat ik kan dragen, verdelen over 2 zakken en sleur, sleur naar appartement. Daar aangekomen, sleutel in de deur, en.... aiai, de deur gaat niet open. Even een toelichting, je hebt normaal 3 sleutels nodig om hier binnen te kunnen, 1 voor de buitendeur en 2 voor 2 verschillende sloten op onze deur. Maar aangezien ik die 2 sloten een heel gedoe vond en ik geen 5kg rinkelend ijzer in mijn zak wil hebben als ik ga joggen, had ik de grootste sleutel van mijn bos gezwierd. Bad, bad, bad idea! Want de elektriciens hadden dat overduidelijk niet gedaan. Want die joggen niet tijdens hun uren.

Dus wat gedaan? Gelukkig had ik bananen in mijn boodschappenzakken en daar heb ik buiten in het zonnetje op het gemakje eentje van opgegeten. Al kauwend viel mijn oog op de tuinmeubelen en die kwamen goed van pas bij mijn idee om in ons eigen appartement in te breken. En dat ziet er als volgt uit:
- vouw tuinstoel open
- parkeer tussen de struiken onder raam dat een beetje openstaat
- probeer nonchalant op de stoel te kruipen (we willen ten slotte geen glurende overstuurde buren die de politie bellen)
- doe een poging om raam langs buiten verder open te trekken
- kom tot conclusie dat dat met geen mogelijkheid lukt
- geef je nederlaag toe en ga je banaan verder opeten


1 opmerking:

  1. Hey,

    Wat maak jij toch altijd veel mee. Dat moet misschien allemaal gebeuren zodat je veel dingen te vertellen hebt op je blog. Voor ons ist wel leuk om te lezen. 😊

    Groetjes

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen