dinsdag 2 juni 2015

To the North!

Hej hej! Hier zijn we dan met een eerste berichtgeving vanuit Goteburg.



Gisteren was een MEGA drukke dag. In de loop van de dag heb ik verschillende keren een dipje gehad - een beetje zoals de "man met de hamer" tijdens het lopen. Maar B en ik hebben ons er samen doorgeslagen. En af en toe zijn de zekeringen ook wat doorgeslagen.

Kleine samenvatting:
4u45: BUZ BUZ BUZ! Wekker. Opstaan na een zeer rusteloze nacht waarbij we allebei verschillende keren wakker zijn geworden. Kleden, wassen, snel ontbijtje, afwassen, toiletgerief in valies gekieperd, ronde huis (ramen toe, stekkers uit, frigo af), 3 valiezen, rugzak en laptoptas in de auto geramd.

5u32: vertrek naar Volvo. Valiezen uit de auto en in de taxi. Auto geparkeerd en sleutels afgegeven aan de bewaking.

6u10: vertrek naar Zaventem met 13 anderen van Volvo. B en ik zitten zelfs niet naast elkaar. Romantisch zal de rit niet worden. Al vanaf Aalst file. Ik voel mijn stressmeter van oranje naar rood gaan. Het lijkt wel alsof we aan een eindeloze tocht door de twilight zone zijn begonnen.

7u37: Iedereen holderdebolder uit de mini bus. Knieën kunnen eindelijk gestrekt worden, ledematen komen los uit de foetushouding. Snel naar binnen. Aan een balie van SN brussels - waar we gelukkig niet moeten aanschuiven - kunnen we extra betalen voor onze 3de valies - foutje van ons boekingsagentschap in Londen - gewoon vergeten. Hup, naar de incheckbalie, waar we na 20 minuten aanschuiven vlot kunnen inchecken. We zijn ook snel door de douane. Dus is er nog tijd voor een wc bezoek en een koffie met broodje bij de Panos.

9u15: Boarden. En lap, we zitten weer niet bij elkaar. Niet echt tof om zo aan ons Zweeds avontuur te beginnen. Als we nu zouden crashen kunnen we zelfs elkaars handje niet vasthouden.

9u45: We stijgen op. Rustige vlucht waarbij ik een kwart van mijn boek uitlees (aanrader: Sporen in de woestijn - door Robyn Davidson. Onlangs verfilmd als "Tracks").

11u15: Landing Goteburg

11u45: Aaaaah, frisse lucht en een stevig briesje wanneer we buitenkomen. Peter - collega B - pikt ons op met onze vervangwagen. We laden in en rijden naar zijn huis om alles af te zetten. Erna naar Volvo om Peter af te zetten. B gaat gauw nog mee om zijn telefoon in orde te laten brengen.

14u: Snel een hapje bij een locale Chinees. Dat valt tegen, het eten is niet zo lekker en ligt op mijn maag.

15u: Afspraak op het kantoor van Human Entrance en samen te voet naar het kantoor van registratie om ons personnummer aan te vragen.

16u30: Naar telefonie winkel om een SIM kaartje voor een tijdelijk nummer voor mij.

17u30: Ophaling sleutels van ons tijdelijk appartement ad receptie van een hotel. Altijd leuk zo door het centrum van de stad tijdens spitsuur.

18u30: B zet mij af aan de Ica maxi (supermarkt) en gaat de valiezen ophalen bij Peter terwijl ik al een deel van de boodschappen doe. Ik slaag erin om de klantenkaart die ik aan de receptie ophaal te verliezen tegen dat ik aan de kassa ben. B gaat een nieuwe halen omdat ik mijn gezicht niet meer durf te laten zien. ' Heb jij daarstraks al een kaart komen halen?', vraagt ze aan B. 'Neen hoor, ik niet', antwoord hij in alle eerlijkheid.

20u: Aankomst appartementje (meer info hierover volgt nog). Boodschappen en valiezen uitgeladen. Spaghetti gekookt (mmm, verse groentjes) en natuurlijk ook opgegeten.

23u: Bedje in. We slapen als een baby.


Ik op het einde van de dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten